Idaman House’s Weblog

MIOR – Sabun AJAIB

Posted on: 01/01/2009

“When you experience MIOR, it will show on your face…”


mior-original

mior1

 


AJAIB KE?

1) ONE FOR ALL

Ini antara faktor yang paling menonjol, menjadikan MIOR lain dari yang lain. Bayangkan, mana ada satu produk yang boleh digunakan untuk semua benda? But you know what? MIOR boleh lakukannya! MIOR bukan saja boleh digunakan untuk rawatan / kecantikan wajah, tapi boleh juga digunakan untuk rambut, badan, masalah kulit, lemak, payudara, celah-celah badan, kuku, bibir dan sebagainya! Tidak ketinggalan, MIOR sesuai digunakan oleh perempuan, lelaki, kanak-kanak, bayi, orang dewasa, warga emas, dan… sesiapa saja lah!

– Muka

Bukan saja boleh mencantikkan, tapi juga merawat. Untuk muka, MIOR boleh mencerahkan, melicinkan dan melembutkan kulit. Selain itu, ia dapat menegangkan kulit, mengecilkan pori-pori (up to 80%), mengecilkan eyebag, mengurangkan kedutan, menghapus jerawat dan parutnya, meratakan warna kulit, menghilangkan jeragat dan melasma (oil seeds), meremajakan muka, menganjalkan pipi, menjadikan muka nampak bersinar (glowy) dan kalau anda bernasib baik, MIOR boleh menjadikan wajah anda putih kemerahan (pinkish)

– Badan

Menghilangkan bau badan, menghapuskan jerawat badan (up to 90%), meratakan warna kulit, menghilangkan tompok-tompok pada badan, menyembuhkan luka dengan segera, menanggalkan daki, mencerahkan, menjadikan kulit HALUS DAN SANGAT LEMBUT

 

Rambut

Bertindak sebagai pelembap, (digunakan selepas bersyampu).. menjadikan rambut lebih lebat, lembut dan bersinar. Yang penting, menghilangkan uban-uban ‘pra-matang’. sesiapa yang masih muda, tapi dah beruban… jangan risau, guna je MIOR ! Selain tu, masalah kelemumur dan kutu juga boleh dihapuskan menggunakan MIOR.

Payudara

Boleh melembutkan struktur kulit payudara, sambil MENEGANGKAN! So, ucapkan selamat tinggal kepada cream-cream payudara yang melekit-lekit, dan push-up! No push-up anymore.

– Celah-celah

Ini mungkin masalah yang berlaku kepada sebilangan besar anda, di mana warna kulit di celah-celah ketiak dan sebagainya, tidak sekata dan kelihatan seolah-olah kehitaman. Jangan risau, gunakan sabun MIOR di celah-celah kawasan bermasalah. Insya-Allah…. putih la jadinya! Ini kerana selain boleh meratakan warna kulit, MIOR juga boleh menghilangkan daki terkumpul yang menyebabkan celahan anda nampak seolah-olah kehitaman…

– Lemak

Ini adalah bonus bagi pengguna MIOR. Kami tidak mengatakan lemak-lemak terkumpul di badan anda akan terus terhapus apabila menggunakan MIOR. Tetapi terdapat kesan positif apabila anda kerap menggunakan MIOR di kawasan berlemak seperti perut, peha, lengan dan bahu. Cuba praktikkan… dan anda akan setuju dengan kami.

 

– Masalah kulit

MIOR berfungsi sebagai alternatif untuk rawatan penyakit kulit yang biasa, seperti eczema (allergy), abscess (bisul), psoriasis, lichen (sisik), rashes (ruam), kurap, kudis dan sebagainya. Seperti kita ketahui, MIOR mengandungi ‘deep moor’ yang mempunyai elemen ‘therapeutic’ (perubatan), yang berupaya merawat dan mengawal penyakit-penyakit ini daripada terus merebak. ‘Deep Moor’ ini, diibaratkan seperti ‘gamat’… kalau di Asia Tenggara ni. Tidak hairanlah, ‘deep moor’ menjadi pilihan pakar-pakar perubatan di Europe sejak dulu lagi… untuk digunakan sebagai kaedah rawatan bagi penyakit-penyakit di sana… Siap ada ‘klinik moor’ lagi, macam mana tu?

– Kuku

MIOR boleh menjadikan kuku tampak lebih bersinar dan mengurangkan masalah kuku bersisik… Tak payah polish-polish lagi.

– Bibir

Bagi yang mempunyai ulcer di bibir, gunakan MIOR! Insya-Allah kuranglah sedikit masalah bibir pecah tu. Tapi jangan ditelan / dimakan…. for external usage only.

* Perempuan

Sudah tentulah kaum wanita amat sesuai menikmati kelembutan dan kecantikan wajah, hasil daripada sabun MIOR… Malahan wanita amat sesuai menggunakan MIOR, terutamanya pada rambut, badan, payudara, celahan, kuku dan sebagainya..

* Lelaki

Kaum lelaki pun berminat nak gunakan MIOR? Boleh je!! Selain memperolehi wajah yang lebih bersih dan segak, kaum lelaki mampu menghilangkan bau badan… jika malas nak sembur perfume. Ok la tu kan? Bukan tu saja…, MIOR ni senang sangat nak digunakan! Tak perlu la nak cari toner ke, moisturizer ke… (leceh, katanya!).. guna satu ni je! Cuma ambil MIOR, dan basuhlah muka tu… Tak ke senang untuk kaum lelaki…? Siap boleh guna untuk shaving (bercukur) lagi!

* Kanak-kanak / bayi

Sangatlah sesuai untuk berMIOR! Mengapa? Kanak-kanak mudah dijangkiti penyakit kulit akibat sistem imunisasi mereka yang belum optimium. Jangan risau…. gunakan MIOR.., dan nyahkan penyakit-penyakit tersebut. Selalunya kanak-kanak yang kerap mengalami alahan akan terdedah kepada risiko mengalami eczema. So, apa lagi…. MIORkan saja eczema itu!

* Orang dewasa & tua

Jangan tak tau, makcik-makcik pun sebenarnya ingin tampak muda tau! Wanita dan lelaki yang berusia juga boleh menggunakan MIOR, dan tegangkan kulit anda laksana baru menyuntik botox! Selain mampu menegangkan kulit dan menganjalkan struktur wajah, MIOR mampu menghilangkan kedutan muka dan garis-garis halus, mengaburkan garisan senyuman (nasolabial fold) yang akan menampakkan ketuaan seseorang serta mengurangkan eyebag untuk yang selalu tidak cukup tidur… Pendek kata, tak perlu fikir panjang – gunakan MIOR, pasti anda kelihatan muda.

Itulah serba-sedikit di antara sebab kenapa MIOR ni ajaib sangat di mata pencintanya..

INTIPATI KANDUNGAN MIOR

MIOR ini sabun yg istimewa dan diperbuat 100% dari bahan semulajadi.. Antara bahan-bahan yg terkandung dalam MIOR ni adalah:-

Heilmoor clay yang terdiri drpd beratus heba, bahan organic, antibiotic yang semulajadi, hormon tumbuhan dan banyak lagi.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Apakah IndinineLuxe™?

Formulasi unik yang tercipta dari algae yang kaya dengan anti-oksida, vitamin, mineral dan kebaikan lain yang mampu mengembalikan keremajaan dan kecantikan kulit.

Indinine Luxe yang tercipta melalui proses nanotechnology membantu proses penyerapannya lebih cepat ke dalam kulit.  Keupayaan untuk membaikpulih sel-sel kulit berlaku dengan lebih pantas menjadikan kulit sihat, segar dan awet muda.

 

Apakah Heilmoor Clay?

heilmoorclay

Lumpur istimewa ini didapati di Austria, wujud lebih dari 3000 tahun dan mengandungi lebih dari 700 jenis herba dan tumbuhan di dalamnya yang sangat bagus untu kesihatan kulit.

 

Sabun ini berupaya meresap pantas ke dalam epidermis dan melakukan pembersihan (detoxification) secara menyeluruh.  Selepas penggunaannya kulit terasa seolah-olah selepas melakukan rawatan spa!

 

Sabun ini sesuai untuk semua jenis kulit: Berminyak, Sensitif, Kering, Normal, Berjerawat, Bersisik, Berparut, dsbnya malah sangat sesuai untuk kulit bayi terutama yang mempunyai masalah eczema.  Oleh kerana sabun ini bertindak menyahtoksin, membersih, mengawal pH, mencerah secara semulajadi, menghalus dan mengurangkan parut – kulit anda akan kelihatan berseri-seri selepas mengamalkannya….

 

~~ Kebaikan Menggunakan MIOR ~~

* mengecilkan pori-pori

* mengawal blackheads dan whiteheads

* mengawal keseimbangan pH pada kulit

* mengawal masalah jerawat dan kulit sensitif

* mengurangkan kesan parut pada kulit

* mengurangkan pigmentasi dan mengawal masalah jeragat

* mampu mengurangkan garis-garis halus / kedut pada wajah

* membantu mengawal masalah penyakit kulit, eczema, psoriasis , stretchmarks, kesan selulit dsbnya

* kulit kelihatan 1 tona lebih cerah kerana proses exfoliation

* kulit kelihatan lebih kemerahan secara semulajadi dan berseri-seri

* meningkatkan keupayaan kitaran sel kulit, menjadikan kulit sentiasa anjal, sihat dan berseri

* juga sangat sesuai dan selamat digunakan kepada bayi dan kanak-kanak

* mengurangkan noda-noda hitam dan sel mati pada keliling leher, celah ketiak dan bikini line

* bagus untuk mengekalkan keseimbangan minyak pada kulit kepala melembutkan rambut dan menyihatkannnya

 

CARA GUNA MIOR YG BETUL

1. Bersihkan tangan sblm guna Mior,gosokkan Mior pada tapak tangan utk keluarkan buih. Ambil buih dan letakkan di kawasan yg bermasalah spt jeragat, parut, kedut dan liang-liang roma yg besar sambil gosok perlahan-lahan (buat bulatan) hingga meresap kedalam kulit kemudian basahkan tangan, gosok pada muka lagi hingga keluar buih dan gosok ke seluruh bahagian muka. Untuk pertama kali guna (memula dapat sabun tu), massage muka sehingga buih menyerap ke dalam kulit tetapi utk seterusnya.. hanya gosokkan buih ke seluruh muka sahaja.

2. Kemudian biarkan selama 2.5 minit (jgn melebihi 3 minit, kurang tidak apa. jika sudah lama guna mior, Cuma biarkan 1-2 minit shj)

3. Basuh muka dan biarkan kering sendiri (jgn lap)

4. Sesuai digunakan 2 x sehari (pagi dan malam)

5. Hanya 1-2 minit sahaja setiap cucian (kiraan 1-2 minit bermula selepas berhenti gosok muka).

6. Mior facial bar boleh mencerahkan kawasan yg gelap seperti celah ketiak, peha dan leher. Pada bahagian badan boleh dibiarkan lebih dari 3 minit sebelum cuci.

7. Boleh juga digunakan sebagai shampoo (x perlu guna shampoo dan conditioner lain lagi). Caranya adalah:-

basahkan rambut kemudian keluarkan buih dan gosok seluruh kepala dan rambut.Tidak perlu buih yg banyak seperti shampoo yg lain. Rambut akan lebih lembut, bersinar, hitam, lebat dan Insyaallah tiada kelumumur.

 

 

SILA AMBIL PERHATIAN:-

Kulit Sensitif – sebaiknya 1-2 minit sudah memadai (tetapi untuk permulaan boleh gunakan selama 3 minit selama 2-3 hari)

Kulit Berjerawat – gunakan selama 3 minit setiap kali cucian (2 x sehari) selama seminggu.  Minggu kedua dan seterusnya memadai mengamalkan sabun seperti cucian biasa sahaja.  Lakukan ‘maintenance’ 1x-2x dlm seminggu.

Kulit Normal / Kering – sama seperti step kulit berjerawat

Kulit berparut – amalan yang consistent dan betul membantu mengawal kesan parut dengan effective.

Kulit pigmentasi – berkemungkinan akan mengalami sedikit pengelupasan halus (bergantung kepada keaktifan kulit masing-masing) namun.  Ini adalah kerana sel mati di pisahkan dari lapisan permukaan kulit.  Anda mungkin akan mengalami sedikit kegatalan, kekeringan yang bersifat sementara kerana faktor perubahan sel pada kulit.

 

Hanya  3 MINIT SAHAJA!!! 2 X SEHARI DAN ANDA AKAN DAPATI KULIT BERSIH, BERSERI & SIHAT

IBARAT SELEPAS MEMBUAT RAWATAN FACIAL ~ Alternatif bagi yang tiada masa untuk ke beauty salon!

 

Apabila menggunakan sabun MIOR, ianya menggantikan fungsi sabun malah lebih dari itu, namun di galakkan supaya jangan terus tinggalkan routine penjagaan anda semata-mata kerana bergantung 100% kepada sabun MIOR ini.

Cuma sabun MIOR boleh mengurangkan jumlah step penjagaan yang ada: Sabun MIOR, moisturiser dan sunblock berbanding dengan Susu Pembersih, Sabun, Toner, Moisturiser, Night Cream dan Sunblock.  Lebih ringkas bukan???

 

Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan : Lihat Rujukan : Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)

Product Detail Information for NOT080300205K

Product Information:-

Product Name : MIOR THE MOOR FACIAL BAR WITH INDININE LUXE

Holder Name : WBG INDININE (M) SDN BHD

TEMPOH PENGGUNAAN

1 bar      –              penggunaan untuk 4 bulan

½ bar     –              penggunaan untuk 2 bulan

¼ bar     –              penggunaan untuk 1 bulan

Harga Pasaran: RM259.00 (1 bar)

 

HARGA

(1 bar)  –     RM259.00

(½ bar) –     RM130.00

(¼ bar)  –    RM  70.00

TERMASUK KOS PENGHANTARAN

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Selamat Datang

Yang Sedang Melawat

web tracker

Blog Stats

  • 1,999 hits

Komentar

Top Clicks

  • None

Top Posts

CARA PESANAN & PEMBAYARAN

sila emelkan pesanan anda untuk memastikan kesediaan stok. Pihak kami akan membalas dengan kadar segera untuk memaklumkan dan cara pembayaran dan nombor akaun bank akan diemel untuk tindakan seterusnya. Selepas membuat pembayaran, sila emelkan maklumat transaksi (tarikh, masa & jumlah) berserta nama, alamat dan nombor telefon untuk urusan penghantaran. Sebarang pertanyaan sila emelkan ke:- idaman.house@gmail.com dan/atau nsyati@gmail.com
January 2009
M T W T F S S
« Mar   Mar »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
%d bloggers like this: